Gerakan Kristianisasi (Penghancur Umat Islam)


Gerakan Kristianisasi (Penghancur Umat Islam)

Salam alayk'.. penulis kali ini akan menyambung entri mengenai gerakan kristianisasi di mana sebelum ini penulis ada menyentuh mengenai gerakan kristian yang semakin aktif di Sabah. Penulis bermatlamat untuk membuka rahsia2 dan berkongsi maklumat dengan saudara seIslam, mengenai gerakan kristianisasi satu demi satu supaya umat Islam sedar akan hakikat ini.

Gerakan kristianisasi mempunyai beberapa matlamat untuk menghapus dan menghancurkan Islam. Di antara matlamat gerakan kristianisasi tersebut adalah:

1) Mengkristiankan orang Muslim

Matlamat utama mereka adalah untuk membawa orang-orang Islam dari berpegang dengan Al-Quran kepada berpegang dengan kitab Injil (Bible) dan daripada menziarahi masjid kepada menziarahi gereja. Sekurang-kurangnya mereka dapat menjauhkan orang-orang Islam daripada Al-Quran dan masjid.

Firman ALlah SWT :

"Orang-orang Yahudi dan Nasrani (kristian) tidak akan sekali-kali akan bersetuju atau sua kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menuruti agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka) : Sesungguhnya petunjuk ALlah (agama Islam itulah petunjuk yang benar)".

2) Mengeluarkan orang Islam daripada agamanya

Zweimer, pengasas pertubuhan Kristian Ameriah Jazirah Arbiyah (1889) berkata : "Sejarah telah membuktikan bahawa orang Islam tidak mungkin menjadi Kristian akan tetapi matlamat kita ialah mengeluarkan orang Islam daripada agama Islam agar mereka menjadi mulhid atau penentang kepada agama mereka". Katanya lagi, "Sesungguhnya, tujuan missionary ini adalah untuk menghapuskan Islam dan memperhambakan kaum Muslimin".

3) Melemahkan pengaruh Al-Azhar

Al-Azhar, sasaran gerakan kristian

Seorang missionary kristian telah membuat kesimpulan hasil penglibatannya di dalam misi kristianisasi di negara Islam dengan katanya:

"Islam akan sentiasa gagah menghadapi gerakan kristianisasi selagi disokong oleh empat perkara iaitu: Al-Quran, Al-Azhar, perhimpunan pada hari Jumaat setiap minggu dan muktamar Haji yang diadakan pada setiap tahun".

Berkata Dr Sa'dudin Soleh, "Tidak syak lagi, orang Yahudi telah berjaya merancang untuk menguasai vatican sebagai pusat agama kristian. Dalam masa yang sama juga mereka telah merancang untuk melemahkan Al-Azhar sebagai pusat ilmu. Sesungguhnya orang Yahudi telah berjaya merancang untuk melemahkan Al-Azhar dan generasi Al-Azhar yang tidak mengerti langsung tentang agamanya".

4) Membantu penjajahan Barat dan menjadi perisik negara Islam.

Washington Post keluaran 22 Februari 1997, membuat pengakuan daripada orang penting CIA yang berbunyi, "Sesungguhnya kami mengakui memang terdapat kekosongan jawatan di dalam agensi ini dan kami terpaksa mengambil missionary kristian sebagai perisik untuk gerak kerja perisikan di luar negara".

Manakala Cindy Brown, seorang missionary Amerika di dalam suratnya kepada salah seorang teman karibnya berkata:

"Memang cukup sukar menembusi malaysia kerana ia adalah negara Islam yang tertutup. Namun, Tuhan telah membuka pintu itu. Kami tidak dapat bergerak secara terbuka tetapi Mike brown telah mendapat kerja sebagai Consultant Engineering Machine & Landscaping Comapany di Petaling Jaya, Malaysia dan diberikan kewarganegaraan tetap di situ. Majikannya adalah seorang Muslim tetapi terdapat beberapa orang kristian di dalam lembaga pengarahnya yang menolong kami masuk. Memang melucukan apabila syarikat milik seorang muslim telah membuka jalan bagi kita untuk menyebarkan Gospel di malaysia. Kamu mesti suka kerja kotor ini".

p/s : Sesungguhnya entri di atas merupakan sebahagian sahaja dari matlamat gerakan kristian. Seperti gerakan kristian di Kuching, Sarawak. Pada setiap hari Jumaat, mereka akan mengadakan majlis 'bermain band' di gereja sekitar jam 11.30 pg hingga 2.00 ptg untuk menarik remaja2 Muslim dari menghadiri solat fardhu Jumaat di Masjid. Penulis juga khuatir jika pembatalan MoU Al-Azhar dengan Malaysia dari aspek pendidikan sebelum ini adalah konspirasi gerakan kristian untuk menghalang pengaruh Al-Azhar ke Malaysia. Wallahu'alam.

Sumber : Markas Pengumpulan & Hasil Penyelidikan PMRAM
Posted by ZAIEM AL- HILMEE at 12:00 AM

http://mujahideen-islam.blogspot.com/2009/08/matlamat-gerakan-kristianisasi.html



amacam sahabat sekalian?? Ada perasaan geram tak?kalau penulis geram sangat2...Tapi, apa fungsi geram tanpa tindakan???

Jika mereka boleh berusaha bersungguh2 untuk dakyah mereka, apa lagi kita yang muslim ni?kita Ada Allah...dan, yang paling penting kita kena bersatu! Say No To perpecahan...or..pentingkan diri..or...nafsi2..eh, sama la tu..

Ilmu kena tambah lagi..tapi ni keja sapa?semua yang berasa diri dia hamba ALLAH..
Tanpa ilmu macam mana nak berdebat dengan dakyah2 mereka ?jangan ingat kita tidak terancam dengan hal ini...sekali kita terpengaruh dengan dakyah mereka, kita akan sukar untuk kembali, na'udzubillah...

Sahabat,
jangan leka lagi eh...siapa kita kalau bukan hamba Allah, yang ada tugas di atas muka bumi ini...=), tunjukkanlah yang kita bersyukur...
0 Responses