APA iTU KO-SPIN '09???


KONGRES REJUVENASI SISTEM PENDIDIKAN ISLAM NEGARA
(KO-SPIN)


OBJEKTIF

-Menilai semula keberkesanan sistem pendidikan Islam yang diamalkan dalam negara.

Tujuan untuk menilai pendidikan Islam dalam negara adalah untuk menjadikan pendidikan Islam sebagai tunjang pendidikan. Selain itu, pendidikan Islam juga sudah lama tidak disemak semula melainkan hanya menjalankan wacana tahunan sahaja.

-Membetulkan pandang alam (world-view) mengenai pendidikan Islam yang sebenar.

-Membentuk satu resolusi bertindak ke arah pentajdidan sistem pendidikan Islam di negara.

Maka, Kongres bermatlamat untuk mendapatkan resolusi diakhir perbincangan dan seterusnya diperingkat atasa akan menyemak semula cadangan dari resolusi yang telah diperolehi di akhir Kongres ini.



INFO KO-SPIN '09


Tarikh : 11 Julai 2009

Tempat : Auditorium D8 Putrajaya

Bayaran peserta : RM 20



GABUNGAN MAHASISWA ISLAM SE-MALAYSIA (GAMIS)

Sekreteriat Ko-SPIN '09,
8-4, The Right Angle,
Jalan 14/22, Seksyen 14,
46100 Petaling Jaya,
Selangor Darul Ehsan

Tel / Faks : 03-79554300

Email : aktivisislam@gmail.com

Website : http://gamisdaily.com/

http://kongrespendidikan.blogspot.com

TEMA

REJUVENASI PENDIDIKAN, MEMARTABATKAN INSAN

~Melangkah dan terus melangkah merejuvenasikan pendidikan~

by Rafidah Jannah at 9:31 PM 1 comments
SIGMA : ISU BOHSIA KE KO-SPIN '09


Dua bulan lepas, SIGMA merancang untuk membawa isu 'bohsia' yang melibatkan remaja perempuan dengan lebih serius. Setelah beberapa siri brainstorming, kami mendapati antara punca berlakunya masalah ini adalah sistem pendidikan yang dilalui oleh pelajar-pelajar pada hari ini.

Maka, dengan perbincangan serius di peringkat MT GAMIS, kami mengambil inisiatif untuk menganjurkan sebuah kongres pendidikan Islam bagi membincangkan masalah dasar pada sistem pendidikan yang disifatkan semakin lemah dan mencari jalan penyelesaiannya. Dengan kelemahan itu, maka lahirlah semakin ramai samseng jalanan, bohsia yang sekaligus menaikkan tingkat peratusan masalah gejala sosial pada hari ini.

Berbekalkan dengan desakan yang amat kuat itu, kami mengharapkan kerjasama semua pihak terutama ahli-ahli GAMIS yang terdiri dari golongan intelektual untuk sama-sama membantu menjayakan kongres ini. Sekaranglah masanya untuk mahasiswa menunjukkan keseriusan dalam membantu pembentukan generasi cemerlang pada masa hadapan.

Menjadi impian kita untuk melihat Malaysia bersih daripada gejala-gejala yang tidak sihat ini. Juga kita mengimpikan generasi muda kini bakal menjadi pemimpin negara dan merealisasikan segala agenda untuk memajukan Malaysia di mata dunia. Ayuh mahasiswa, bersama kita cari penyelesaian untuk masalah yang membantutkan pembinaan generasi muda ini.

"REJUVENASI PENDIDIKAN, MEMARTABATKAN INSAN"

~Melangkah dan terus melangkah merejuvenasikan pendidikan, memartabatkan insan~

sumber:http://rafidahjannah.blogspot.com/
0 Responses